söndag 8 april 2012

Ruskigt fin påsk

Har landat i Umeå igen efter en helg i Rusksele, en by bara några futtiga mil från mina hemkvarter. Hade nog aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle fira påsk där någon gång i mitt liv, än mindre att jag skulle trivas om jag gjorde det.
Båda dessa uppfattningar har nu fått stryka på foten, för jäklar vad bra jag haft det! Bland annat eftersom...

... jag fick nöjet att hänga med en bunt trevliga människor.
... vi bakade 20 pizzor i bagarstuga med alla ingredienser man kan föreställa sig. Åtminstone nästintill alla ingredienser man kan föreställa sig.
... helgen bjöd kärleksfulla stunder. Och underställsvänliga stunder.
... hela dagarna spenderades utomhus (vilket lett till ett par solkyssta kinder och hundra nya fräknar!).
... det fanns gasglada hundar på plats.
... vi fick sova i Fritzl-rummet. Det var faktiskt mysigare än vad man kan tro!

2 kommentarer:

emma sa...

Jaså! Du har börjat hänga i Rusksele :) Isf kommer du nog springa på min syrra några gånger ;) Ser ut som ni haft en härlig påsk!

Anna sa...

Emma: Börjat hänga och börjat hänga... Jag gjorde det i helgen i alla fall :) Hörde ryktas om att din syster befann sig i trakterna men jag sprang aldrig på henne... Rusksele verkar vara större än man tror ;)