söndag 29 april 2012

SNAPSHOTS från helgen

GUD vad skönt det har varit med en helt oplanerad helg efter att ha flängt runt sex veckoslut i rad. Visst har det sin charm att åka bort emellanåt men jag börjar vara jäkligt less på att packa väskan varje torsdagskväll. För att inte tala om att packa upp på den igen på söndagarna...
 

Gårdagen ägnade jag (vi!) åt att samla vuxenpoäng. Bland annat genom att fylla på vinstället, planera sommarens kryddodling och köpa balkongmöbler. Ja, ni hör! Snart kommer jag vara i full färd med att räkna rynkor och dölja gråa hårstrån.
Veckans bästa dag avrundades med en sen, välsmakande lördagsmiddag för att till sist somna framför The Rum Diary. Ytterligare vuxenpoäng för det sistnämnda.
Idag blev det en kortare resa in mot landet eftersom J (äntligen) skulle byta till sommardäck. Jag passade på att roa mig med att köra skoter, kika på nonisarna och köra traktor (!!!). Funderar på att skola om mig till traktorförare med tanke på vilken naturbegåvning jag var.
Blev lite lätt stressad idag över att jag inte hade några snapshots (för använda alla coola bloggares vokabulär) från helgen. Passade därför på att föreviga några ögonblick under dagen med telefonen. När jag kollar igenom bilderna slår det mig att mina snapshots inte liknar alla coola bloggares... Hm. 
I morse invigde vi balkongmöblerna genom att avnjuta en underbar frukost på dem. Var jättevarmt ute i solen och jag ville aldrig gå in.
Jag blev väldigt avundsjuk när J drog på sig shorts innan frukosten eftersom jag inte har några sommarkläder hemma hos honom. Men så kom jag på att jag kunde låna ett par kalsonger av honom och använda som shorts! Ful få' man va' men int' dum.
Plockade årets första tussilagobukett idag. Den överräcktes med varm hand till "svärmor". 
När man kör skoter i Converse och jeans, då talar det för att det är årets sista skotertur.
AAAAH, jag vill ha en egen liten harpalt! De små rackarna har minsann växt en del sen vi hälsade på i januari...

Inga kommentarer: