onsdag 25 april 2012

Om gårdagens (och antagligen årets!) röjigaste konsert

Jag började lyssna på In Flames för 6-7 år sedan, vilket antagligen klassar mig som en "nytillkommen lyssnare" bland bandets fans. Sedan dess har jag hunnit se de live tre gånger. Samtliga tillfällen har varit helt fantastiska! Det är en speciell känsla att få släppa loss fullständigt till ett av Sveriges mest musikaliska band. Som att få lyckoheroin injicerat direkt in i blodsystemet. 

Egentligen är det svårt peka ut vilka låtar som var gårdagens höjdpunkter - hela konserten var ju en enda lång höjdpunkt för sjutton! - men jag blev lika lyrisk när introt till Cloud Connected dundrade ut som när jag såg In Flames för första gången för fem år sedan. Gåshud!
Var också fint att höra Liberation för första gången live, även om jag misstänker att den petat ut Come Clarity ur setlistan. 
Åh, vad jag saknade Come Clarity igår - jag och den låten har en väldigt nära relation. 

Ser att tiden rinner iväg, fastän jag har mycket mer att tillägga om gårdagens konsert måste jag börja röra mig mot jobbet. Men som sagt: En helt fantastisk spelning och ett jäkla gött röj! 
Tror dock att vi västerbottningar måste träna upp flåset inför nästa gång In Flames kommer till Umeå för i slutet av spelningen var de flesta helt möra. 

2 kommentarer:

Bruschan sa...

DE VA INTE DU SOM VA UPPE PÅ SCEN? (ursäkta capslocken va i)

Anna sa...

Bruschan: I WISH! Men tyvärr var det inte jag :/