måndag 25 januari 2010

Guldbaggeminnen

I kväll stod bland annat en lååång dusch på mitt schema. Tyvärr satte Guldbaggegalan stopp för min dusch-plan: Jag råkade zappa förbi den och så var jag fast. När jag var liten älskade jag just Guldbaggegalan och jag brukade till och med spela in den för att se både en och två gånger. Och det trots att jag inte ens hade hört talats om hälften av filmerna. Var fascinationen kom ifrån vet jag inte riktigt. Kanske var det skådisdrömmarna jag närde vid min barm som fick mig att gilla galan.
Numera tycker jag att det förtrollade skimret över guldbaggen är bortblåst, men lika fast för det var jag i kväll... Kan dock tillägga att jag hann med en 30 minuters date med mister Shower i slutändan i alla fall.

Och nu är första dagen på min hektiska vecka så gott som slut. Denna vecka kommer bestå av fem dagar i skolbänken, tre dagar på jobbet och några uppgifter och böcker att läsa på det. Har bävat och klagat ganska lång tid redan inför dessa dagar, men jag antar att det bara är att spotta i nävarna och hoppas på att gå ur denna vecka med lite energi kvar. Men eftersom jag har haft den underbaraste av helger tror jag att jag ska klara detta galant!

2 kommentarer:

mami sa...

Du fixar den här veckan galant!
Vi ses till helgen :-)

mami sa...

Du fixar den här veckan galant!
Vi ses till helgen :-)