onsdag 6 januari 2010

Bästa inledningen på året

Lördag: - 21 och på bambiben upp för liften. Vi trotsade kylan för att kunna kasta oss ut för Tärnabys backar. Frös gjorde jag inte under dagen, men kroppen skakade ändå till en början - av nervositet. Jag har åkt förjävla lite skidor de senaste åren och kände mig inte alls haj i lördags. Speciellt inte när Fransson lurade upp oss i en svart pist med isigt underlag första åket. Ändå gick svartpisten helt okej. Det var senare under första åket, i off-pisten, som jag kraschade. Jag gjorde ett ofrivilligt hopp, ena skidan löste ut och slutligen landade jag på skallen. Nacken är fortfarande inte helt återställd.

Resten av lördagen, och framför allt söndagen gick bra. Det är så jävla kul att åka skidor! Jag hoppas, hoppas, hoppas att det blir Åre senare i vinter.

I det som utvecklades till favoritbacken var underlaget turligtvis mjukt - det blev en och annan vurpa där också. På bilden är det Fransson som lagt sig till rätta.

Under söndagen var det så otroligt vackert i Tärna att det inte går att beskriva med ord! Min skitkompaktkamera kunde inte heller skildra naturens skönhet på ett rättvist sätt.

Varm choklad-paus inne på Fjällhotellet. Behöver jag ens tillägga att fåfängan fick vila under dagarna i backen..?

Självklart var de vita vidderna inte blå, som de ser ut tagna med min skitkompaktkamera.

Inga kommentarer: