tisdag 5 januari 2010

Nyårsafton i fjällvärlden

På nyårsafton anlände vi till Tärnaby runt 14-tiden och "checkade" direkt in i vår stuga. Den var riktigt mysig - långt bättre än vad jag hade förväntat mig! Ganska snart inleddes nyårsfirandet med alkohol och tvårätters middag. Jag hade gjort min paradförrätt, som även denna gång gick hem hos folket. Huvudrätten stod Elle och Jörgen för. Någon efterrätt blev det inte tal om eftersom våra magar var övermätta av räkbakelser och smördegsinbakad kyckling...
Istället korkade vi upp champagnen, sjöng Singstar och spelade ölspel! Vi (eller åtminstone jag) hade jätteroligt, och som vanligt när man har a great time flyger tiden iväg. Till slut var det dags att entra fjällbussen med destination Högfjällshotellet i Hemavan.

Min supergoda (om jag får säga det själv!) räkbakelse. Kameran låg på laddning under middagen så därför saknas bilder från den...

Min stiliga karl med den rosa champagnen. Efter att vi sänkt den flaskan blev det mousserat istället, det är ju ungefär lika dåligt!

Jag hade på mig min nya skinnklänning på nyår. Orkade som sagt inte med något glittrigt och glammigt så jag körde på rock'n'roll istället!

<3

Sjungstjärna

Då bussresan var en upplevelse i sig kan jag inte lämna den okommenterad. Bussen var knökfull (och då menar jag KNÖKFULL!) av lika fulla människor. Alla sittplatser var upptagna och gången fylld. Det spyddes friskt på sina håll och några killar försökte peppa alla ytterligare genom att skrika ramsor om hur mycket de skulle knulla och hur mycket fitta de skulle få. Hur väl de lyckades med sitt uppdrag vette tusan...

Jag, Johan och Fransson på bussen. Vi hade ståplats längst fram vid dörren...

Väl framme på Högis stötte vi på ännu fler stolpskott. När jag tänker efter befann vi oss i stolpskottens frizon under nyårsnatten. Men det var skoj ändå, om än inte riktigt lika skoj som i stugan. Huvudsaken var dock att jag fick utbyta saliv med min älskade på tolvslaget!

Elle och Jörgen firade 4 år som par klockan 23.25 på nyårsafton. Det firades med en puss!

Nyårsfirandets höjdpunkt inträffade först tidigt på nyårsdagsmorgonen. Väl tillbaka i stugan råkade både jag och Johan slockna när vi skulle bädda sängen. Jag vaknade först klockan 06.30 av att Johan frågade om jag kunde flytta lite på mig så att han kunde bädda färdigt. Läskigt nog hade jag blivit blind då! Efter ett mindre panikutbrott kom jag på att jag inte alls hade förlorat synen, utan att ögonen bara var igenklistrade av linser och glittereyeliner. Då övergick min panik istället i en fnissattack som väckte upp (nästan) hela stugan. Jag raglade runt, ramlade omkull och fnittrade som en idiot (okej, som ett fyllo då) tills Johan slutligen fick i säng mig. Det var jäkligt skönt att få sova vidare under ett täcke, utan linser och kläder som hade gett mig skavsår (!).

Tärnahelgen som följde var också en höjdare, men mer om den sen.

Inga kommentarer: