fredag 6 maj 2011

In Flames we trust

Det blir många musikrelaterade inlägg för tillfället men det är liksom musik och examensarbete som snurrar i min skalle just nu. Det sistnämnda är ni nog föga intresserade av att läsa om så...

Hur som helst! Efter att jag halvt spelat sönder Maggios nya platta har jag nu funnit nästa nötarobjekt: In Flames senaste. Tyvärr har de bara släppt en låt från kommande Sounds of a Playground Fading så risken är överhängande att jag är spyless på Deliver Us redan i morgon.
Jävligt skönt låt i alla fulla fall! Inte In Flames bästa kanske, men jag gillar det karaktäristiska soundet och att det är någonting NYTT med dem. Som jag har väntat!

Längtar efter skivsläppet och deras spelning på Sonisphere i sommar. Sist jag upplevde In Flames live var de helt magiska. Trots att ljudet var halvkasst (vilket var ljudteknikerns fel, förstås) räknar jag det som en av mina bästa konsertupplevelser hittills. Fast det var i mars 2007 så det börjar vara hög tid att toppa med en ännu bättre upplevelse...

Inga kommentarer: