tisdag 17 maj 2011

Tid till förbättring

Det kanske är på sin plats att be om ursäkt för förra veckans frånvaro, fastän det nog framgick med all tydlighet hur stressad och pressad jag var. Jag levde seriöst C-uppsatsen under några dagar och tog mig inte tid till så mycket annat än skrivandet. Vardagliga saker som social samvaro, städning och personlig hygien sköt jag åt sidan. När jag tog fram rakhyveln igår började jag nästan fundera på om inte en röjsåg hade kommit mer till användning, då förstår ni nivån.

I veckan har jag dock bestämt mig för att ta igen allt jag missat. Jag ska klänga på mina vänner, lägenheten ska bli skinande ren och jag ska vara snygg. För att lyckas med det sistnämnda tänker jag börja med att boka tid hos frisör'n för mitt hår ser helt anskrämligt ut! Manikyren, läppfixet och bröstoperationen får jag däremot ta nästa vecka någon gång...

Såhär "tjusig" var jag i torsdags när Emma bjöd mig på en supergod GI-middag (typ enda gången jag tog mig upp från uppsatsträsket och träffade folk). Ser ut som att jag bytt ut alla skönhetsprodukter mot smörbyttan. Fy fan.

Inga kommentarer: