söndag 8 maj 2011

Under tiden jag försökte stänga ute ljud

"Du är användbar för så mycket kärlek i världen!" stod det i ett mottaget sms som gjorde min kväll.

Ellie Goulding har nu tagit över stafettpinnen och fört in den i göra-min-natt-loppet. Och som hon gör det! Jag har aldrig fått mina trumhinnor masserade fysiskt men fina Ellie kan med den äran göra det musikaliskt.
Som om det inte vore nog stänger Ellie i lurarna ute skränet från The Fast and the Furious vilken mamma och Micke kollar på med alldeles för hög volym. Jag förstår mig inte på folk som gillar den filmen.
"Men det är häftiga bilar!" argumenterar någon.
Kanske det. Fast att kolla på fräna kärror istället för att köra de lgår väl att jämföra med att kolla porr? Att nöja sig med det näst bästa.

Vad skönt det är förresten att vara sober en lördagsafton. Jag behöver lära känna det lördags-jag som inte innefattar fest eller jobb. Synd bara att mitt lördags-jags tankar ska överröstas av bilporr.

Inga kommentarer: