söndag 25 december 2011

Efter en mysig afton

Jag är så äckligt mätt. Mitt matintag under julaftonen har mest liknat hetsätning. Vill inte ens tänka på hur min kropp hade mått om vi inte tagit den där två timmar långa promenaden tidigare idag.
Sjukt mysigt att vara ute och vandra i vinterlandet förresten, med lagom kall kyla som bet fast i kinderna och vackert rosa himmel.

Klappar har jag också fått, trots att jag hade avsagt mig sådana i år. Ska dock erkännas att jag blev väldigt glad över att finna paket med mitt namn på under granen. Och i år var mängden mer rimlig än tidigare år. Är det ett tecken på att jag börjar bli vuxen som tycker så?

Bäst av allt har såklart varit sällskapet. Falsksång, kortspel och avslappnat julhäng tillsammans - det är inte att förakta. Ja, min julafton har faktiskt varit lika underbar som jag är mätt. Äckligt underbar, med andra ord.

God fortsättning!

Inga kommentarer: