onsdag 28 december 2011

Strålande jul

Så var glada julen slut, den försvann minsann lika fort som den anlände. Kanske beror det på att jag hade julfixat minimalt innan själva aftonen?

I veckan arbetar jag dag för första gången på tre månader och min stackars sargade julkropp var sannerligen helt förstörd när den kravlade sig upp tidigt, tidigt igår morse. Men eftersom det är en tråkig historia att förtälja kör vi lite julbilder istället, va? För att sätta punkt för denna ljuva högtid liksom.

Vi tog som sagt en lång och stärkande promenad under julaftonen.
Stannade till vid älven där vinden blåste friskt för att posa en aning.
Lisa blev ett enda fladder på varje bild.
Sötnosarna bänkade framför Kalle + Kalle.
På kvällskvisten kom en medioker tomte förbi. Jag listade direkt ut vem det var! Nästa gång får farsgubben kanske testa det där med att "köpa tidningen"... (Ja, mitt tomtekrav står kvar!)
Berit var förstås också med och mös!
På juldagen käkade vi middag hos mamma innan det bar iväg till hotellet och hemvändarfest. (Anledningen till att det ser ut som jag käkat blåbär stavas lila läppstift. Torkade dock bort det då kombon baddräkt och Halloweenläppar tenderade att bli lite too much. Även för en sån som mig som gillar när saker och ting är just too much.)

Inga kommentarer: