tisdag 6 december 2011

Första anhalten: Kuta, Bali

Har tänkt börja sammanfatta vår resa men det är knepigt nu när jag befinner mig 1000 mil och 40 grader från Indonesien. Plötsligt känns allting vi varit med om otroligt avlägset och svårt att göra rättvisa. Får göra så gott jag kan och hoppas att jag förmedlar åtminstone en gnutta av våra upplevelser!

Kvällen den 2 november landade vi på Ngurah Rai i Bali. Första anhalten på vår resa blev Kuta, kanske den mest kända turistorten på ön. I efterhand har jag kommit fram till att staden är en av dem jag tyckt minst om, just på grund av att allt var så kommersiellt. Fast visst hade Kuta sina ljusa sidor också. Stranden var helt fantastisk, till synes oändlig och med utmärkt nybörjarsurfing. HÄR har jag skrivit om mitt första möte med vågorna på en surfbräda.

Det blev dock bara tre hela dagar för oss i Kuta. Såhär såg våra dagar ut på ett ungefär:

Bali Bombing Memorial
Indonesiskt mått.

2 kommentarer:

linnea sa...

När kom ni på att ni skulle till Bali egentligen!? Hann nog inte mer, helt plötsligt for ni bara iväg... :) fantastiskt avis! Ser fram emot många tropiska inlägg kommande tiden då :)

Anna sa...

Linnea: Vi har pratat om det under hösten men vi bestämde oss för att åka i början av oktober. Bokade resan den 5 oktober närmare bestämt! Sedan höll jag låg profil om att vi skulle åka iväg eftersom jag inte hunnit prata med de på jobbet om det...

Det var sannerligen en riktigt bra resa, hoppas att bilderna uttrycker det i någon mån i alla fall :)