måndag 20 augusti 2012

132 kilometer utmaning

Imorrn har jag tänkt ta mig till Lycksele. 
Färdsätt: Cykel. 
Distans: 132 kilometer.

När jag berättade detta för några arbetskollegor idag var de föga uppmuntrande. En gissade att jag kommer orka 4 mil innan jag ger upp. En annan förutspådde att en bil ska köra på mig. 
Flera av mina nära och kära har dessutom erbjudit att hämta mig längs vägen när jag tröttnar, alternativt föreslagit att jag kan hoppa på en buss när jag inte orkar längre. 

Jag tar denna brist på förtroende med ro. Snarare än att göra mig nedslagen sporrar det mig att försöka orka längre än vad alla siar om! Framför allt blir jag sporrad att inte bli påkörd.

Är det någon annan som vågar dra en gissning om hur det kommer att gå för mig imorrn? 
Jag ska försöka blogga längs vägen om bara nätet och batteritiden tillåter!

2 kommentarer:

Robbelibobban sa...

Hoppas du klarar hela ! Vore sjukt imponerande :D Och nej, ingen krock med bil vill vi ha nyheter om, det kan dina journalistik kunskaper bespara oss ;)

Anna sa...

Robbelibobban: Givetvis klarade jag det! ;)