söndag 19 augusti 2012

Kräftkalasigt

Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det var att komma hem efter jobbet till en nystädad lägenhet. Annat var det imorse när jag klev upp. Blev nästan gråtfärdig när jag såg alla saker överallt. 

Även om jag hade varit tvungen att städa upp skiten själv (vilket jag nu slapp, tack vare min pluttiga hustomte!) hade det varit värt det. Var en himla kul och trevlig kväll igår! 
Höjdpunkten var antagligen när vi körde ölspel och någon kom på den fenomenala regeln att man inte fick säga bokstaven A. Plötsligt utvecklades ett helt nytt språk som var skrämmande likt norska, fast utan alfabetets första bokstav. Prova den på nästa fest så kommer ni förstå hitpotentialen. 

Sedan jag kom hem från jobbet har jag bara hunnit äta pizza och kollat Safe house. Fullkomligt slöseri med dyrbara 115 minuter att se den filmen, säger jag bara. Varning utfärdas.
En tårta jag bakade till gårdagens kalas. Den vart himla god, om jag får säga det själv!
Festligt med hattar och långbord (mindre festligt att jag var tvungen att fota med 1/6 sekunds slutartid i vårt skumma vardagsrum och alla bilder därmed blev ett enda blurr)!
Första högen kräftrens, men definitivt inte den sista.
När alla hade gått hem tvingade jag Johan att ta en kalas-bild på mig. För att liksom kunna bevisa att jag också var med på festen.

Inga kommentarer: