söndag 5 augusti 2012

På besök i nya huset

Igår eftermiddag hade jag haft tillräckligt mycket egentid och åkte därför till Vännäsby för att hälsa på Sandra och Erik i deras nya hus. Just nu råder det kaos i villan, eftersom de fick tillgång till den i veckan. När de är klar med allt pyssel är jag dock säker på att det kommer bli ett av Vännäsbygdens bästa boende! 
Blev nästan lite sugen på att köpa hus själv när jag såg all yta de har att röra sig på samt deras mysiga uterum - men, nej. Att slippa snöskottning och gräsklippning överväger än så länge. För att inte tala om hur billigt det är att bo i lägenhet. 


Efter att jag fått en husesyn och hjälpt till att skruva ihop en hatthylla grillade vi och hade det gott. Längre in på småtimmarna åkte kortleken och whiskyflaskan (!) fram. Flera glas vin och whisky till trots mår jag prima idag och är numera hemma igen. Inspirerad av Sandras och Eriks huspyssel ska jag försöka få lite ordning här hemma. 
Då det är nästintill omöjligt att få fota Sandra grävde jag fram en bild från arkivet. Tror den är tagen för fem år sedan - vilken liten plutt Hampus var där!

Inga kommentarer: