torsdag 2 augusti 2012

Njutning och rädsla i biomörkret

Nu har jag äntligen sett The Dark Knight Rises! Det känns nästan lite trist att hylla en film som höjts till skyarna av allt och alla - men ja, den var bra. Riktigt bra. 
Skildringar av civilisationers fall är jäkligt intressanta i mitt tycke och att se Gotham City kollapsa var inget undantag, trots att filmen är högst fiktiv (eller..?). Oftast brukar jag undvika långa filmer på grund av mitt rastlösa sinne men i kväll vred jag faktiskt inte i stolen en enda gång. Ett gott betyg om något!

Måste dock erkänna att jag blev nervös varje gång en skottsalva smattrade i salongen. Blickade oroligt mot nödutgångarna varje gång. Något fog för min paranoia hade jag förstås inte. Önskar att det hade varit samma självklarhet för biobesökarna i Aurora att se Batman-filmen färdigt – och framför allt fått leva sina liv utan att utsättas för en galnings illdåd... 

Inga kommentarer: