söndag 26 augusti 2012

Sånt jag inte svischade förbi utan stannade för att fota

Under min cykeltur i tisdags stannade jag till då och då för att dokumentera sådant jag svischade (nåja...) förbi. Sånt här till exempel:
Första riktiga mördarbacken - 700 meters klättring. Kan meddela att motlutet var värre än bilden gör gällande. Om inte annat kändes det så.
Västerbottens avkrokar bjuder på de mest fantastiska ortsnamn. Vad sägs om Varmvattnet, till exempel? Det känns onekligen som ett ställe man skulle kunna flytta till, enbart utefter namnet.
Några kossor tittade nyfiket på när jag cyklade förbi. "Hej kossera!" hälsade jag högt och glatt men de fortsatte bara stirra.
Ett glesbygds-statement på en anslagstavla i obygden.
Den här skylten var skön att möta. Och min uppenbarelse framstår som väldigt otydlig där i nedre hörnet.

Inga kommentarer: