torsdag 30 augusti 2012

Den nya Houdini

Vad fint Uppsala är! Nu har jag visserligen bara hunnit se en liten del av stan, men jag gillar alla gamla hus daterade med romerska siffror som man springer på lite överallt. Dessutom verkar sommaren ha dröjt sig kvar här. Härligt med lite sol och värme efter flera ruskiga höstdagar i norr. 

Idag har jag och Lisa strosar runt centrum i sju timmar. Började med att besöka domkyrkan och sedan tog vi en närmare titt i alla butiker... Tror aldrig jag haft så ont i fötterna i nyktert tillstånd som idag. 
Så mycket till shopping blev det faktiskt inte. Köpte mest skönhetsprodukter, såsom ett Caviar Manicure-set som jag och Lisa pysslat med under kvällen (bilder kommer senare, min telefon dog just när jag skulle blogga). 

Har förresten insett att Lisa antagligen är det roligaste shoppingsällskapet. Förutom att vi har snarlik smak - samtidigt som vi kan ha förståelse för om den ena gillar nåt som inte tilltalar den andra - är hon grym på att hjälpa till när jag "fastnat" i plagg. Hur jag till exempel kom i en extremt tight klänning idag, som Lisa senare fick vålda lös från min kropp, är lite utav en gåta. Jag väljer att se på det som att jag är den nya utbrytarkungen Houdini - fast tvärtom.

Inga kommentarer: