fredag 12 mars 2010

En klockren 10:a

God dagens!
Jag har inte ätit ihjäl mig men det var nära på att jag gick åt igår. Så jävla god mat alltså! Till förrätt serverade Emma räkcocktails, huvudrätten bestod av jättesmarriga kycklingfiléer med bland annat pesto och middagen avrundades med värdinnans trumf-efterrätt hemmagjord hallonglass med maränger. Dödligt gott. Dessutom hade Emma lyckats gräva upp ett riktigt bra vitt vin som vi drack till förrätten. Jag som egentligen bara dricker rött kommer definitivt köpa det någon gång.

Det tog över två timmar att ta sig igenom de tre rätterna. Fast inte två timmar av konstant ätande - jag behövde vila mellan tuggorna eftersom jag pulade så mycket... Sammanfattningsvis: Emma får en klockren tia för gårkvällens insats. Hatten av för den Middagen.

Supervärdinnan (gammal bild, hinner inte lägga upp några från gårdagen eftersom jag ska iväg!)

1 kommentar:

Emma sa...

Du var en väldigt trevlig gäst! :D
(Men usch för bilden...)