måndag 29 mars 2010

Söndagsfika på en måndag

Igår var det egentligen jag som skulle stå för söndagsfikat men eftersom det blev en sen hemkomst sköt jag upp det till idag. Det gick ju lika fint! Jag hade bakat cheesecake för första gången i mitt liv fast resultatet blev mer... cheesekladd. När jag lossade kanterna på formen rann allt bara ut och min lägenhet är nu full av vita, kladdiga fläckar. Eh, ja. Gott blev det ändå och det är ju huvudsaken!

Jag stötte förresten nyss på en härlig värmlänning i tvättstugan och blev jäkligt glad över att höra hans dialekt. Det där jag skrev för ett tag sedan om att jag skulle kunna tänka mig att prata värmländska kanske man ska ta med en nypa salt, but still - skönare dialekt får man leta efter!

(Här skulle det vara en vacker bild men jag och min blogg vill tydligen inte samma sak. Suck.)

Inga kommentarer: