onsdag 3 mars 2010

Nu får det fan i mej vara slut på vintern

Och snön fortsätter vräka ner. Jag skyller allt dåligt på den: Min förkylning, mitt humör, att ingen svarar i telefon när jag ringer.
Min hals värker. Jag har försökt kurera den med halstabletter och glass. Nu ska en tekopp med honung också intas i ett naivt försök att bota smärtan.

Förra veckan köpte jag förresten en bikini! Just den här perioden av året är mitt solglasögon- och bikinikonto som mest belastat, vilket kan bero på längtan till sommaren är som störst nu. Fast säsongens första shades köpte jag ju i julas så redan då grodde nog en sommarlängtan inom mig.

För exakt 2 år sedan befann jag mig i Hurghada just nu. Hade inte varit dumt att reprisera den resan och ligga i en solstol och sippa några jamaicas just nu...

2 kommentarer:

mami sa...

Det där såg inte inte helt fel ut..:-)
Nu måste du krya på dej till i morron för då är det visst nån som fyller år!! kram

Anna sa...

Mami: Näe, det hade som sagt inte varit helt fel att resa bort just nu...
Jaa, jag blir knäpp på den här jävla förkylningen!!!