tisdag 16 mars 2010

Anna vs Intrum Justitia: 1-0

Den 5 februari mottog jag ett brev från Intrum Justitia med informationen att jag hamnat hos inkasso. Inget jag skulle skryta med direkt om det inte vore för två konstigheter i detta ärende. Först och främst gällde detta en faktura som jag fick för över ett år sedan. Intrum var rätt sega på att skicka ut ett inkassokrav kan jag tycka.
Men konstigast av allt var att jag betalade denna faktura innan den förföll!


Efter att jag fick inkassobrevet har jag kontaktat både Intrum Justitia och Länstrafiken (som fakturan var utfärdad från) ett x antal gånger genom telefonsamtal, mail och snigelpost innehållande kvitto på min betalning. Det har varit ett jäkla tjorv och ett rent helvete att reda ut den här saken eftersom de inte kunde hitta min betalning som jag vet och har bevis på att jag har gjort.
Döm av min förvåning och frustration när jag till råga på allt fick veta i torsdags att postgironumret som jag betalat fakturan till (i tid!!!) tillhör inga mindre än - tadaaa! - nämnda inkassoföretaget Intrum Justitia.

Vad i helvete är detta? Ett företag i deras bransch borde väl ha mer koll på sin ekonomi och mottagna betalningar? Dessutom kom inte mitt första kvitto som jag skickade via posten fram. Det kan ju vara det svenska postväsendets fel men efter alla turer med Intrum börjar jag misstänka att det är de som har fipplat bort kvittot.

Idag mottog jag ett nytt brev från Intrum Justitia innehållande en enda textrad: "Härmed bekräftas att ovanstående ärende har avslutas."
Alltså är allt frid och fröjd, de har indirekt erkänt att jag hade rätt från början och inkassokravet är indraget. Men jag är ändå jävligt sur på detta pissföretag. Det ska inte behöva kosta mig tid och pengar i form av telefonsamtal och porto när jag inte gjort något fel. Jävligt dåligt arbete rent utsagt av Intrum skit Justitia.

Ursäktar alla läsare som orkat skumma igenom texten ända hit men detta är något jag var i ömmande behov av att få ur mig.

Inga kommentarer: