torsdag 11 mars 2010

Halv åtta hos Emma

Jag är på lite bättre humör nu. Använde mig av ett enkelt tvåstegsprogram för att komma bort från den där hopplösa känslan. Första steget var att ringa till läraren som fått emotionbägaren att rinna över och förklara vad jag tyckte och tänkte. Skönt nog bemötte hon mig med förståelse och vi lyckades reda ut det mesta.
Andra steget var såklart tröstshopping! En kort runda på stan och en underbar tröja och ett par roliga strumpbyxor senare hade jag lyckats förtränga min tidigare sinnesstämning någorlunda.

Nu tänker jag dock lägga dagens känslostorm bakom mig helg och bara ha en trevlig kväll. Om bara en liten stund vankas det middag hos Emma i sann Halv åtta hos mig-stil. Så jävla gott det ska bli!

Middagen är Emmas fina födelsedagspresent till mig. Så himla bra, jag älskar upplevelsepresenter! Kortet fick jag av henne på kvällen före jag fyllde år (inbjudan är på andra sidan) och menyn kom hon upp med härom kvällen.

Inga kommentarer: