fredag 23 november 2007

En härlig vecka

Läs rubriken med en viss känsla av ironi, för den här veckan har verkligen sugit. Som vanligt innan jullovet kommer alla lärare på att det ska göras prov, lämnas in uppgifter och eleverna ska plågs rent allmänt. Inte konstigt att många känner sig knäckt i december, då man inte bara ska hinna köpa julklappar, baka julkakor, laga julmat och julpynta. Nej, man ska även hinna med femtielva grejer i skolan. It sucks.

På det har geckosarna varit besvärliga. Helt plötsligt verkar Metal hatar mig, vilket han visade genom att sprutlakera mig med fekalier (ja, det är ett finare ord för dynga) i onsdagskväll. Och Heavy vägrar äta. Allt hon har ätit på en vecka är en ynka zoophobasmask, medan Metal har trugat i sig typ tio. Så jag har fått oroa mig för mina bebisar i veckan. It sucks.

Och i onsdags kom jag hem från skolan, med en lättnadskänsla över att vi äntligen hade tvättid. Senast vi tvättade var fredag för två veckor sedan, så tvätthögen hade växt till modell gigantisk. Men sen när jag kom ner till tvättstugan var det redan någon som hade börjat tvätta, vilket jag blev väldigt upprörd över tills jag upptäckte att våran tvättid var i tisdags, och inte i onsdags. Så Simon fick spendera kvällen hos pappa för att tvätta upp det viktigaste (jag vägrar använda sockar och trosor mer än en dag!). Dessutom skulle jag försöka boka en ny tvättid idag, men det finns ingen förrän nästa fredag. It sucks.

Som grädde på mosen jobbar jag kväll hela helgen. Kom hem från skolan för en kvart sedan, och tänkte att jag skulle slappna av lite innan jag börjar klockan fyra genom att krypa upp i soffan och äta några godisar och cashewnötter som blev över sedan min och Simons myskväll igår. Men vad hittar jag? En tom godisskål, en tom nötpåse och dessutom var hela Blue Keld-flaskan tömd. Min älskling (som dessutom påstår sig gå på diet) hade alltså hunnit trycka i sig allt gott på lunchen. Men i kylen står fortfarande salladen kvar, som han egentligen skulle äta till lunch. Och ja, it sucks.

Veckans lycka var i alla fall att talet i svenska B nationella gick bra, trots lite nervositet. Så jag håller tummarna för ett MVG. Hoppas, hoppas...

1 kommentar:

Anonym sa...

Som "tröst" kan jag bara säga att i morrn kommer nog allt att kännas betydligt bättre! Å när det gäller förberedelserna inför julen: "coola" ner - stressa inte, försök njut i stället. (ska jag säga??!) Ja, ja men det är väl i a f det julen är till för? Umgås med släkt o vänner, äta gott & ta det allmänt lugnt. Dessutom har du ju ett lååångt sköönt jullov! KRAM!