onsdag 14 november 2007

Np SvB

Det är inte ofta jag har klivit upp före sju den här terminen, men igår var en sådan dag. Anledning: nationella prov i svenska B. Det var t.o.m. mörkt ute (!), när jag klev upp, annars brukar det i alla fall ha börjat ljusna. Därför älskar jag det faktum att jag har sovmorgon varje dag, man får vakna upp då det inte är ett ogenomskådligt, svart mörker ute som det annars är större delen av dygnet här uppe i norr.
Hur som helst, om provet. Tiden som var avsatt var mellan 8.30-13.30, alltså hela fem timmar. Jag fattar inte att man inte kan få komma när man vill under den tiden, jag höll på somna där jag satt i aulan (jag vet, jag har ingen rutin på att kliva upp "normal" skoltid). Jag sved av hela provet på två timmar, och ja, det gick väl sådär. Till en början var jag jättenöjd med det jag skrev, tills jag började kolla på vad det skulle handla om. Jag hade valt ämnet "Farliga förebilder", men jag hade skrivit förvånadsvärt lite om förebilder, jag inriktade mig mer på mediabilder idag. Så i slutet kladdade jag ner lite mer om det som egentligen förväntades, kanske inte helt lyckat men... Så om de bedömer provet språkmässigt kan jag nog få högt betyg, om de mer går på innehållet så vette fan. Jag får helt enkelt hålla tummarna, eftersom just svenska är mitt triumfämne och jag vill jättegärna ha MVG i det.

Ikväll kanske vi får två till inneboende i lägenheten. Simon hittade nämligen två leopardgeckos med terrarium och allt här i Lycksele, allt till ett överkomligt pris. Så jag hoppas verkligen att vi får köpa de, och att allt upplever förväntningarna. För det vore verkligen trevligt med två små ödlor här hemma :)

Inga kommentarer: