lördag 3 november 2007

What to do?

Måste bara börja nattens blogg med att kommentera en bild jag la upp igår, den då Simon ligger utslagen på soffan. Tur för han att bilden slutar just där hans stjärtskåra ska börja ta form, annars hade det blivit nakedbuttpic på bloggen. Haha!

Idag har man haft en relativt skön arbetsdag, 15-22 är inte så blodigt. Imorgon blir det däremot jobbigare. Har 12-21-passet, det drygaste som finns enligt mig. Dessutom står jag inför ett jobbigt dilemma, bestående av tre valmöjligheter. Nämligen:
1. Lägenhetsfest hos Maggi (eller möjligtvis någon annan), utan utgång. Far jag på en sådan kommer jag dock att vara nyktrast av alla vid ankomsten, och det är inte alltid det roligaste.
2. Utgång, alltså hotellet med andra ord (för er oinvigda finns det bara ett ställe att gå ut på i Lycksele). Där kommer jag dock också vara relativt nykter, eftersom det inte blir tal om någon längre efterfest (man måste ju faktiskt hinna göra sig lite i ordning innan man går ut, det duger inte med shellskjorta
och korvos-parfym).
3. Att helt enkelt fara hem och sura. Kanske med en chipspåse och en film, kombinerat med de öl jag faktiskt fixat till imorrn.

Som ni förstår är det inget lätt val jag står inför, så alla tips välkomnas. Kom för övrigt på ett fjärde förslag för ett tag sedan, nämligen att agera svarttaxi med Mazdan. Men det förslaget har jag redan skrotat.

För att skriva om något positivt kan jag berätta att jag har hittat vinterns kofta numbero uno. En bredrandig, lite längre sak med stooo
r polokrage. Och trots att den är tvärrandig och tight ser jag inte ut som en valross, vilket annars koftor i den modellen kan medföra. Me like, me love!

Nu ska jag gå och lägga mig så att man är utvilad inför morrondagens jobb och valågren. Men som sagt, lätta gärna på era hjärtan och berätta hur du skulle göra utifrån ovanstående tre valmöjligheter.
Besos.

Min darling-kofta, regelrätt matchad med
osminkad look och flottig hästsvans.

Inga kommentarer: