måndag 19 november 2007

Grattis till mig själv :)

Och nu sitter man återigen i tv-soffan, bänkad framför datorn och väntar på att ens älskade ska komma hem. Egentligen borde jag väl börja göra middan, men eftersom vi bara ska äta sallad orkar jag inte engagera mig nämnvärt än.

Togga, Simons pappa har varit här i eftermiddag sen jag kom hem från Gymmet (woho, jag har varit där två dagar i rad - duktiga, duktiga jag!). Vi drack lite kaffe och så fick vi två glasskålar av han, eftersom jag har lyckats slå sönder en som vi fick av han tidigare. Och igår lovade pappa att han skulle köpa en form med avtagbar botten som man kan baka kladdkaka och liknande i. Pengar är alltså inte allt här i världen - snälla föräldrar är värt desto mer :)

Igårkväll när jag diskade hade jag lånat Simons mp3 och stod och skrålade med i diverse låtar. Tillslut kom Sunrise Avenue - Fairytale gone bad upp och jag tänkte tillbaka på när jag och Simon träffades. Varje gång jag var hos han den första tiden spelade han den, och därför har det blivit "vår låt". Kanske lite tragiskt att ha en "kärleks-låt" som handlar om ett kraschat förhållande, men samtidigt är det mer viktigt att man känner samhörighet och kan tänka tillbaka på allt man gjort när man hör låten, än att det är värsta smördrypande balladen. Sen kan vi väl Fairytale gone bad som ett varnande exempel, att vi måste ta hand om vår relation så att den inte slutar så...

Slutligen vill jag bara gratta mig själv på namnsdagen - jag heter ju Elisabeth i mellannamn. Mamma, pappa och Lisa har grattat mig redan, men Simon vägrar att gratta mig eftersom han anser att den inte är någon "riktig namnsdag" då det kommer till mellannamn. Men vadå, jag heter ju det också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, nu har jag gett mig och du fick ju faktiskt en blomma,ska tänka på d nästa gång du(elisabeth) ;) har namnsdag

puss love you

Anonym sa...

vem va först att gratta dej??!
Jag bara undrar......... Kram