tisdag 6 november 2007

"... och så tänker du på någon snygging"

Igår anlände skolkorten och skolkatalogen. Det sista skolkortet jag kommer ta ever, om man bortser från studentkortet. Och ja, vad ska man säga? Jag vart nöjd med det enskilda, bortsett från att jag fakesmilar. Men det är så himla irriterande att man typ måste tokle, varför kan man bara inte få slappna av? Näe, då ska det stå nån klämkäck jävel bakom kameran som först ska säga åt en hur man ska sitta, vart man ska titta, hur huvudet ska vara vinklar och hur håret ska ligga, och sedan säga "tänk på någon snygging" (ja, hon säger samma sak varje år!). Jag menar, hur ofta börjar man garva bara för att man tänker på en hottie? Då borde man ju se mer frånvarande ut, eller nåt...
Gruppbilden vart grym, trots att vi bara var sju stycken. Jag sitter visserligen i mitten och ler medan brudarna bakom kör nån slags Charlie's angels-pose, men jag kunde inte gör så mycket mer då jag hade Mini liggande över mig. Fast jag sitter ju och spänner bicepsen, det får räcka - haha!

Och igår fick jag även min första blodgivartid, vilket ändå måste ses som positivt då det tyder på att jag är frisk eftersom jag får ge blod. Lite mindre positivt var att tiden var lagd på en måndag kl. 8.15 - och jag som har sovmorgon till 11.20 på måndagar! Fast i och för sig så får jag väl lite tid och hämta mig lite efteråt, innan jag ska till skolan. Thiger försöker förresten skrämma upp mig inför blodgivningen med en massa snack om jättetjocka kanyler o.dyl. Tur att man är en hårding, mig skrämmer man inte så lätt :)

2 kommentarer:

Caroline sa...

det enda problemet med att vara ung tjej och blodgivare är att få lite ont om blod, speciellt efter fel vecka. beware!
hursom så vill jag absolut se skolkatalogen vid nästa besök!

Anonym sa...

Oooo jättehemskt! Fråga mej som dumpat nåra liter till dom där "blodiglarna" ;) Du kanske svimmar av förskräckelse men ring mammsen så följer jag med och håller handen :-)