söndag 7 februari 2010

Experten har sagt sitt

Igår såg jag Melodifestivalen. Något motvilligt ska tilläggas, men ändå. Ännu en gång fick jag bevisat för mig varför jag så sällan ser detta dravel: Gårdagens avsnitt bestod av mer eller mindre dåliga låtar och stressade, på gränsen till hysteriska, programledare.
Höjdpunkten under Melodifestivalen var pappas expertutlåtanden via SMS om framträdanden. Här följer ett axplock:

Va tyck du om blöjbyxen?
- om Jenny Silver

Jesus lever!
- om Pain of Salvation

Nån ha klämt sig
Spagettimaffian
- om Anders Ekborg

Tro fan att han är singel!
- om Frispråkarn

Pappas samlade utlåtande om kvällen blev tillslut:
Skicka Dolph!
Jag är nästan benägen att hålla med.

Gårdagens schlagerprestationer föll inte Melodifestivalexperten i smaken

1 kommentar:

lillasyster sa...

pappa är cynismens fader.