onsdag 24 februari 2010

Bitande kyla och värmande sol

Idag har jag hunnit vara ute och vandrat runt i 1,5 timme i ett vintervackert Piteå. Vädret skulle nog bäst kunna beskrivas som skönont. Samtidigt som solen värmer upp ansiktet biter kylan i detsamma. Det är skönt att solen lyser men ont att det är så kallt. Och ont om plusgrader också, för den delen.

Johan tyckte förresten att jag var knäpp som åkte med tio i sex-bussen i morse fast jag inte har någon skola idag. Visst är det jobbigt att kliva upp men jag gillar att dagen blir längre om man åker från punkt L till punkt P tidigt. Jag skulle nog kunna bli en sån person som älskar tidiga mornar om det inte vore för det faktum att jag är ett hängivet fan av sena kvällar.

Jag igår, i ett - 30 grader kallt Tärnaby

Min pappa lastbilschauffören

Inga kommentarer: