onsdag 17 februari 2010

Vinter när den är som bäst

Idag är det lillördag och jag längtar till helgen! Nog för att jag ska jobba (japp, det blir Lycksele även detta veckoslut) men ändå. Helg är ju alltid helg...

Min vistelse i Lse mellan torsdagkväll och tidig måndagmorgon var förresten väldigt, väldigt bra. I lördags var jag som sagt ute och körde skoter: Det blev en senare tur än planerat på grund av vissa omständigheter, men när vi väl tog oss ut var det skoj. Lisa och Malin har besök av irländare just nu så det blev deras första tur på en snowmobile. Vi tog med oss en skrana som vi tolkade efter skotern med nere på älven - så himla roligt!

I söndags fortsatte friluftslivet då jag for till Bocksliden med Tina och Fredrik. Det blev en riktig heldag på skidorna vilket var perfekt för min dunkande skalle (läs: Baksmälla efter lördagens utgång).
På kvällen kom Johan hem från sin morfar och vi firade vår enda kväll tillsammans med entrecôte på Knut'n och senaste Beck-rullen. Tyvärr somnade jag på soffan redan före klockan 21... Inte så konstigt kanske med tanke på de få timmars sömn jag fick under söndagsnatten. Men lite trist eftersom det som sagt var enda kvällen jag spenderade med Johan under helgen.

Jag hade förresten lånat med mig en Canon Mark III från skolan för att lära mig inställningarna. Det är en mängd olika knappar och rattar på den, därför var det inte hellätt att fota - men jag bjussar på två bilder sedan i lördags:

En glad Ciara!
(Med tanke på att bilden är fotad med ISO 3200 tycker jag det är helt okej kvalla.)

Pappsen.
(älska kort skärpedjup!)

Inga kommentarer: