måndag 1 februari 2010

Två boskap till samlingen

Jag var lite orättvis i förra inlägget. Självklart var allt inte skit i helgen. Pubhänget med omtyckt folk var jättetrevligt. Gårdagens middag med hos svärföräldrarna likaså (det var gott också!). Och det är rätt skoj att jobba ändå, om än det är skönare att vara ledig.
Dessutom fick jag med mig två nya koprylar från Lycksele.

Plastkossan är en present från syrran, som hon ärligt snott från Frasses (Lisa jobbar där). Mjölkkannan fick jag av Micke, har suktat efter den länge... Kommer dock inte ha mjölk i den eftersom jag inte dricker det.

I kväll har jag använt dammsugaren jag fick i julklapp för första gången. Johan tog med sig den upp förra helgen, och då var det faktiskt han som invigde den - kanske bäst att poängtera det så ni inte tror att jag har skitigt hemma. Hur som var det en fröjd att dammsuga med den. En ren fröjd.

1 kommentar:

mammsingen sa...

Yes, flera kossor och dessutom dammfritt - Livet leker!! :-)