onsdag 25 juni 2008

En äkta ledighetsdag

Snacka om händelselös dag. Händelselös, men inte värdelös. När jag vaknade till liv imorse satte jag mig vid köksbordet och käkade frukost och fortsatte att läsa Sjöjungfrun av Camilla Läckberg. Och där fastnade jag. Ja, inte vid frukostbordet men i boken. I två timmar låg jag i sängen och läste de sista sisådär 150 sidorna jag hade kvar, kunde helt enkelt inte släppa boken för att den var så bra. Sen är jag ju även obotligt nyfiken och vill veta vem som är den skyldige i deckaren...

Jag kan absolut tipsa alla om att läsa Sjöjungfrun, eller alla Camilla Läckbergs böcker om ni nu missat dom. Själv får jag vänta otåligt på nästa bok i serien.


Efter påklädning och disk har jag sedan suttit i nästan en timme och fyllt i en utvärdering från Emax, som man var tvungen att göra för att få ett intyg. Tidsödande och tråkigt var bara förnamnet.
Nu får vi se vad som händer resten av dagen. Funderar på att fara förbi brorsan och lira lite Guitarr Hero och sedan får vi se om Tina är up for att hitta på något. Annars får jag bara umgås med min älskling i kväll. Fast det är inte så bara...

Kanske blir det soffgos även i kväll..?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland är det skönt med händelslösa dagar - bara dom inte blir för många och för ofta förstås. Måste SLUTA regna annars är risken att dagarna känns värdelösa också... Hoppas magsingen har fixat till sig nu! Kram!