söndag 22 juni 2008

Emax, midsommarfirande och annat som hänt under veckan

I kväll har jag och Simon ätit middag på balkongen för första gången tillsammans. Jag har passat på att käka där när han har jobbat sent eller spelat matcher och solen har skinit, men han har aldrig velat äta där när vi ätit tillsammans. Så idag när vi kom från ICA och solen sken bestämde jag att det skulle bli balkongmiddag - och det var faktiskt varmt enda tills vi hade tagit sista tuggan av salladen. Skönt!

Jag har inte bloggat nånting den här veckan, eftersom jag har befunnit mig i Örebro och på Emax. Om jag skulle berätta allt som hände där skulle det ta hela natten, men jag kan åtminstone säga att det var skitroligt! Lätt en av de bästa veckona i mitt liv. Resan fick dock en märklig början, då jag hamnade i samma tågkupé som bl.a. en trollkarl och "certifierad ballongartist", en karl på 37 som limmade stenhårt på mig... Kan tilläggas att han inte var någon heting precis! Eftersom han gav mig sitt visitkort också skulle jag kunna hänga ut han här, men då jag är en snäll tjej skippar jag det. Jag nöjer mig bara med att säga att jag var smått rädd när jag skulle sova.


Men nog om det. Emax bjöd på desto trevligare upplevelser. Intressanta och underhållande föreläsare - Christer Westlund från Drivhuset var en av de mest inspirerade människorna jag någonsin lyssnat till och David Batra gav en magont av alla gapskratt -, över 220 trevliga, goá och utåtriktade ungdomar, god mat, nakenchocker (och då menar jag helnaket - ask and I tell you!), speedmeeting, galamiddan (där jag fick användning för min balklänning ännu en gång), dialektskrockar och... ja, tusen saker. Dessutom ingick ju en tävling i
arrangemanget, att man skulle driva ett virituellt företag. Förstapriset var en resa till Frankrike och Holland där man bl.a. skulle bli mottagen på flygplatsen av Christer Fuglesang (ni vet, Sveriges man i rymden) och få göra studiebesök på European Space Agency och på stället där de tillverkar världens största flygplan, Airbus A360. Fan vad jag ville vinna! Tyvärr hamnade vårt lag på plats 41 av 44... Men då kan tilläggas att vi hade riktigt jävla skitskoj under tiden, vi har redan bestämt att vi ska försöka träffas på Grönan eller nåt liknande i sommar för en "firmafest" :)

Som sagt: en av de bästa veckorna i mitt liv - får ni chansen i framtiden tycker jag att ni ska söka till Emax!


I fredags kom jag i alla fall hem, landade i lägenheten kring nio på midsommarmorgonen. Sen väntade lunch med mamma, Simon och Linus och därefter en fyratimmars jobbdag. Kvällen spenderades med Simons familj ute i deras stuga. Det blev en lugn tillställning med grillning och bara en mindre dos alkohol, och vid halv tio dök mamma och syskonen upp. Men nästa midsommar ska jag banne mig vara helledig har jag bestämt - och då ska jag ha en tiometers midsommarstång och små grodorna-maraton för att ta igen för förlorad tradition de senaste två-tre åren.


Nu väntar myskväll med film och chips, jag och Simon har ju faktiskt en veckas mys att ta igen!

Världens bästa Emax-lag, trots en ohedrande 41:a placering...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj då, en 10 meters...
Ska påminna dig i god tid innan det är dags för grod-dans! :-)