söndag 22 juni 2008

España contra Italia

EM fortsätter, även utan Sveriges medverkan. Jag trodde att kvällens match med Spanien mot Italien skulle bli mer spännande, men än så länge (i 56:e minuten) står det 0-0... Jag hejar i alla fall på Spanien och Simon på Italien, så det blir roligt att se hur det hela slutar! Dock ser vi bara matchen i reklampauserna av Legally Blonde, haha.

Annat var det i onsdags då Sverige spelade mot Ryssland. Vi hade galamiddan på kvällen och missade matchen live, men det tog vi igen med råge genom att se den på storbildsskärm i aulan på Örebro Universitet. Innan matchen startade var alla klädda i Sverigetröjor, det var allmän ansiktsmålning, musik, dans, hejarramsor och stämning som gäller. Ser man på bilderna som togs innan det drog igång tror man att Sverige har vunnit hela EM! Sen gick det ju som alla vet åt helvete - vilket resulterade i att många for och hälften som stannade sov i andra halvlek. Jag höll mig faktiskt vaken enda tills vi kollat färdigt där vid tre, i min trötthetsdimma underhöll jag mig med att skratta åt Värmland-Lindas dialekt och annat som mest bara är roligt när man har sovit lite...

Heja Sverige! (Har ikväll bytts ut mot Viva España!)

Härliga Linda med den lika härliga (och roliga!) dialekten

STÄMNING!

Inga kommentarer: