tisdag 3 juni 2008

Mycket nu, såhär i studenttider...

Tänka sig! Om en vecka har man stått på det där omtalade flaket, i klädd vitt och studentmössa, ätit middag med nära och kära och antagligen hunnit hälla i sig diverse drycke med %-tecken på. Ofattbart, säger jag bara.

Alla lektioner är ju som gjorda nu också, sista riktiga dan imorrn men då tror jag att det bara blir betygssnack... Jag har fått veta en del betyg nu, och hittills har jag fått ett MVG i allt, utom matte C där jag "bara" fick ett VG. Det roliga var att vår lärare sa att jag vägde mellan VG-MVG, trots att jag haft det lägre av de betygen på alla prov. Men jag är inte missnöjd över ett betyg med två bokstäver, åtminstone inte när jag känner att det är skäligt.

Vi slutar föresten tidigt imorgon, så det kanske blir lite solning på Hälla - om man vågar! Risken finns ju att man ser ut som en nykokt kräfta lagom till balen om man steker sig lite för mycket. Men i så fall får jag väl trösta mig med att jag har den finaste accossearen på balkvällen - nämligen min kära Simon :)

Igår fick jag föresten äntligen hem balklänningen som min faster har sytt. Och jag är så himla tacksam för att hon har ställt upp för mig, tusen tack Karin!


Egentligen skulle jag kunna berätta tusen saker just nu, men det hinner jag inte. Om en halvtimme ska jag nämligen dansa - andra och sista träningen innan uppvisningen på fredag!

Må väl!

Jag och mina fina bal- tillika livspartner <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad menas med "Livet på Glasberget" ? :)

Anna sa...

Anonym: Glasberget är ett s.k. folkdiktsmotiv som använts mycket i myter och folkkonst. Det har lett till att uttrycket "att hamna på glasberget" innebär att man blir gift.

För mig menas det dock att jag bor på Glasberget (jo, kullen kallas så) och därför har jag använt det på ett skämtsamt sätt - jag har ju trots allt även sagt att jag aldrig ska gifta mig!

Anonym sa...

lill snusen inne,hehe
älskar dig med