torsdag 26 juni 2008

Voy a faltarle las clases de español

Spanien till EM-final, fan va roligt. Inte för att jag har någon relation till deras landslagstrupp, men till landet som helhet... Fan vad besviken jag är att det inte blir någon Barca-resa för jag och syster i sommar. Men nästa år, då jäklar ska vi det no mather what!

Passande nog har jag och VD haft spanska-allsång ikväll, med Sandra och Simon som publik. Vi rev av a dios le pido, la bamba, la cucaracha och gracias a la vida av bara farten. Och jag insåg att jag även kommer att sakna spanskalektionerna hädanefter, åtminstone de lektioner där sång ingick.

Annars har dan bestått av lunch med tjejerna på Lilla b ("för gamla minnens skull"), en rundtur på stan och en dålig film i kväll.

Nu är föresten mina sötbrödsdagar förbi, för från och med imorrn väntar 8 dagars jobb i sträck. Men det funkar nog det med, med tanke på att helgarbetena på de andra delarna av året innebär 12 sammanhängande slitardagar - för skola är ju faktiskt också en typ av jobb...

Para subir al cielo
Para subir al cielo
se necesita
una escalera grande

1 kommentar:

Anonym sa...

det märks vem som är bäst på spanska av oss två :P