torsdag 12 juni 2008

Studentfestligheterna har nått sitt slut

Jag tror fortfarande inte att jag har insett det - att jag har tagit studenten, att det aldrig mer blir Tannbergs och SPEI3 igen. Fast nu ska jag sluta tjata om det. Eller försöka i alla fall göra.

Gårdagen fick ett bryskt uppvaknande som jag glömde att berätta om i går, i mitt bakisyriga tillstånd. Kvart över åtta ringde det på dörren (ungefär 4 timmar efter att jag hade slocknat) och jag hann både tänka "vad vill polisen den här gången" och därefter "vem fan tror att det är efterfest här nu då?". Jag kravlade mig upp ur sängen, fick tag i en stackars handduk att skyla mig med och öppnade dörren. Där utanför stod en av Simons arbetskamrater och såg lite förvånad ut över min klädsel (eller snarare avsaknad av) och frågade om min sambo var hemma. Det var han, han låg och snarkade den jäkeln - trots att han skulle ha befunnit sig på jobbet 45 minuter tidigare (det kan tilläggas att det hade provat att ringa från posten och söka honom, men det var fel på nätet). Men det kändes ju jättebra, att jag fick blotta mig för postenanställda sådär på morronkvisten.


Därför kändes det skönt imorse att dagens väckning bara bestod av ett telefonsamtal från mamma klockan halv ett. Ja, det blev fest igår igen och återigen hemgång vid halv fyra-snåret. Amanda Jensen uppträdde ju på torget och sjöng några textrader ur Suspicious Minds direkt till mig. Sorgligt nog var större delen av publiken (läs: fulla snorungar) bara där för att knuffas och sket fullständigt i musiken. Då var det tur att jag minsann har varit på diverse rockkonserter där trycket är betydligt större och därmed stod som gjuten på "min" plats även när folk började slita i en för att komma fram! Nej, folk borde verkligen ha uppmärksammat det underbara som hände på scenen - för fröken Jensen är sannerligen det mest magiska som kommit ur Idol-fabriken.


Resten av kvällen spenderades med nostalgisnack, snuskprat och en lite udda fest där de medverkande bestod av 91:or (bl.a. systeryster herself) och lite annat löst, märkligt folk (bl.a. undertecknad).

Nu ska jag skrälla och hoppa i säng - imorrn väntar trots allt jobbet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem är sötast - "Trilltora" eller "Snottidotti"?? Svårt att välja..... :-) Kram