onsdag 11 juni 2008

... men sen då?

I soffan, oklädd, framför datorn och med sprängande huvudvärk. Så kan man beskriva nuläget. Men vet ni varför jag har betongkepa idag då? - Jo, för jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten... Fyfan vad jag är bra!

Gårdagen var helt galet bra, trots att det typiskt nog var årets regnigaste dag. Vi käkade champagnefrukost utan champagne hos mig kl 7, alkoholen var utbytt mot %-fri cider och till det käkade vi smörgåstårta, vanliga tårtor, ost och kex och chokladdoppade jordgubbar. Ingen dålig frukost, enligt mig! Sen bar det iväg till skolan där vi skrek sönder våra stämband (konstigt nog är jag dock inte speciellt hes idag..). Jag fick mitt stipendium till Emax i idrottshallen, tappade klänningen ett x antal gånger och faktiskt så grät jag inte en enda gång. Tror det beror på att jag inte riktigt har fattat att jag tog ut skilsmässa från SPEI3 och hela Tannbergsskolan igår än. Slutbetygen såg helt okej ut, 22 MVG, 9 VG och 1 G.

Sen var det dags att lämna den kalla skolan forever, tåga ut och sjunga studentsången och skrika ännu mer och möta sin släkt och andra som står en nära. Jag kan lova att det blev riktigt tungt kring halsen med alla saker jag fick, förutom vanliga studentgosedjur, champagne, glas och rosor fick jag även min gamla "snottedott" kring halsen. Snottedott är för er ovetandes min extremt fula frottédocka som var ungefär som en snuttefilt för mig under mina barndomsår. Dessutom finns denna skapelse med på min studentskylt vilket gjorde det hela ännu sötare...

Därefter blev det lastbilen, blev väl tre varv runt stan innan vi gav upp - det var verkligen svinigt kallt i regnet! När jag sedan skulle ta av mig rosorna och allt (miss)lyckades jag stöta upp en rosstjälk i näsan så att det började strömma näsblod. Lyckligtvis klarade sig min vita klänningen från blodbadet.

Sen blev det en värmande latte på Indo, en värmande dusch hemma och ett varmt (...) mottagande av mina närmaste (21 personer) hos pappa. Vi åt gott, jag drack gott och så fick jag en massa presenter. Pengar, smycken (varav allt var så snyggt att jag vill ha på mig allt samtidigt) och jetsetklockan som jag önskade mig fanns bl.a. i paketen...

Senare på kvällen blev det fest och hotellet för hela slanten. Det var superskoj, en såndär kväll då alla är kompis med alla så att säga. Däremot blev det inte klackarna i taket hela natten som jag hade planerat. Vid 1-tiden började jag må sjukt dåligt, självklart berodde det till största delen på att jag druckit för mycket alkohol, men jag tror också att värmen inne på hottan var en bov i dramat. Så när hotellet stängde igen blev det en burgare på Statoil och sen hemgång, tyvärr. Men i kväll är det Amanda Jensen på torget och fest igen, så jag får väl betrakta det som efterfesten :)

Nej, nu har jag skrivit alldeles för mycket känner jag. Måste hoppa in i duschen och sedan städa lite här hemma, men jag återkommer med bilder sen! Till vidare kan ni ju spana in flakbilderna på Lycksele kommuns hemsida - som den linslus man är har jag lyckats fastna på tre av bilderna :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kanske inte fällde en tår inne på skolan men väl där ute syntes då nåt i din ögonvrå blänka till - ett par gånger... Men det är helt ok, själv "lyckades" jag hålla mej - just då i a f... :-) Kram