fredag 13 juni 2008

Sommarplaner

Nu har man gjort bort dagens slit, närmare bestämt så jobbade jag kl 11.00-14.30... Perfekt arbetsdag, speciellt eftersom jag hade en halvtimmes (betald) lunch. Jag skulle dock vilja se schemat inför sommaren snart, just nu vet jag bara hur jag ska jobba till i juli. Det verkar i alla fall inte bli någon semester för mig i sommar, förutom den jag har nu till nästa fredag. Och dessutom verkar det bli till att jobba nästan alla helger - så typiskt! Nog för att det är de som ger mer betalt, men samtidigt vill jag ju vara ledig nångång samtidigt som alla andra. Jaja, jag börjar ju alla fall bli van efter två somrar på Shell...

Imorron drar jag till Örebro i alla fall. Vid kl 22 går tåget från Vännäs med destination Emax, alltså entreprenörsveckan som jag fått stipendium till. Där blir jag till på torsdag för att skolas i konstan att bli företagare, tillsammans med 224 okända ungdomar. De flesta som jag har pratat med om Emax säger "oj, va kul" på ett väldigt sarkastiskt vis, men jag tror att det kommer att bli roligt! Det blir något nytt, om inte annat!

Resten av sommaren blir som sagt mest jobb, men jag hoppas på att hinna fara och hälsa på Jessica i Stockholm och Hanna i Sundsvall. Det kan bli lite svårt tidsmässigt men jag hoppas på det bästa. Det skulle vara roligt och få träffa kusinen sin som jag inte sett på ett tag nu! Hanna träffade jag så sent som i tisdags men hon lär man ju sakna i sommar...

Nej usch, nu vill jag inte tänka mer på allt folk man kommer längta efter framöver. Jag måste börja packa inför morrondagens resa!

1 kommentar:

Anonym sa...

kommer sakna dig med :p