måndag 4 augusti 2008

48 hours of freedom

Nu har jag snart haft mina 48 timmar (från kl 16 i lördags till kl 16 idag) av ledighet, det känns som det längsta jag har varit ledig i sträck på ett bra tag... Det är väldigt frustrerande med mitt jobb, att man oftast bara är ledig en dag i stöten. Vilket medför att man egentligen aldrig känner sig riktigt ledig, utan att man istället våndas för att jobba igen dagen efter. Men hur som helst är det här nästsista veckan, sen drar skolan igång igen. Och för mig innebär plugg nästan ledighet, det är då mycket bättre än att stå bakom en kassadisk hela dagarna :P

I lördagskväll hade vi verkligen problem med att hitta något att göra. Först var planerna att vi skulle fara till Åsele med pappa och Monika till några av deras bekanta som har en stuga där och grilla, ta någon öl, åka bastuflotte och må allmänt gött. Men eftersom Lisa jobbade blev det inget, de ville liksom ha med sig "hela högen". Sen vart det bestämt att vi skulle träffa mammas kusin och hennes man, de som vi lånade lägenheten i Uddevalla av förra sommaren. Men även det gick i stöpet då de hade drabbats av magsjuka. Och igår åkte de hem igen till bästkusten, så jag hann tyvärr inte träffa de alls. Istället kom vi på att vi skulle åka ut till Arvsele och fiska och dricka öl (öl verkar vara ett återkommande tema för våra planer...) med hans kompis Tobbe. Men typiskt nog var han på väg hem till Umeå då Simon ringde.

Kvällen slutade med att vi bjöd pappa och Monika på middag. De hade med sig två flasker hemmagjort vin så det blev en trevlig tillställning. Jag kom föresten på att jag ska börja göra mitt egna vin - inte nog med att det är billigt, det är dessutom mer lättdrucket och starkare än köpevin. Perfekt för en fattig student!

Efter middan drog vi till Mattias som fyllde 25 (jäklar vad gamla alla mina kusiner börjar bli, i alla fall i jämförelse med lilla jag) och käkade tårta. Där fick jag och Simon för oss att vi skulle dra till Skogkåtan. Vilket var en rätt dålig idé; jag var trött efter att bara ha sovit fem och en halv timme och jobbat sedan halv åtta och orkade därmed inte engagera mig i att vara social. Jag satt mest bara på min kant och smuttade på en öl och ville bara hem till sängen... Det blev dock en kort kväll, efter en timme drog vi hem och sov. Det var nästan kvällens höjdare!

Igår blev det en tripp till mormor, tvättning, en till middagsbjudning - den här gången var det mamma som fick äran att komma hem till oss och käka - och slutligen film. Vi hyrde Death Sentence, och jag måste passa på att tipsa er som missat den att se den. Riktigt grym film!

Nu, när jag avslutat detta långa inlägg ska jag hitta på något med Robban. Jag vet inte riktigt vad det blir för upptåg, men det blir i alla fall lunch ute. Och jag som är proppmätt...

Inga kommentarer: