måndag 11 augusti 2008

Bara en ynka vecka kvar!

GAAAH! Vill ni veta vad jag just kom på? Jag ska ju förbaske mig flytta om en vecka! Eller, jag vet inte riktigt vilken dag jag tar mitt pick och pack och sticker - precis som allt annat kring min flytt är det i skrivande stund väldigt oplanerat. Jag har inte ens hunnit fundera på vad jag ska ta med mig, än mindre börjat packa. Turligt nog är ju min lilla lägenhet möblerad, så jag behöver inte ta med mig hela bohaget, men ändå. Lite tavlor, blommor och sånt ska med - och såklart hela garderoben och toaskåpet (okej, inte bokstavligen, men innehållet). Och det är nog mycket saker bara det...

Imorrn ska jag och Simon i alla fall till Piteå över dagen, då får jag se mitt nya hem för första gången. Det känns lite läskigt, jag ser framför mig en liten jävla håla med fula tapeter med fläckar på, ingen kyl och frys och gemensam toalett. Ja, det är sant, jag vet inte ens om jag får ett eget badrum... Hur som helst hade vi rätt tur med bilen, vi har fortfarande ingen egen och Simon hade därför tänkt att vi skulle hyra en sån där ful orange-blå sak på Statoil. Men det visade sig att pappa får sin nya, begagnade bil ikväll, och därmed kan vi låna den och inviga den åt honom. Vad snällt av oss va? :)

Morgonen har föresten ägnats åt att tacka nej åt ett konfrencierjobb nästa helg (jag hade gärna gjort det, men vid den tidpunkten befinner jag mig 22 mil norr om Lycksele), ringa fastighetsbolaget och kolla att det är 100% säkert att de har öppet imorrn så att vi kan hämta ut nycklarna och jag har även kollat upp det här med hemförsäkring. Det sista tycker jag känns väldigt vuxet, det är trots allt inte alla 19-åringar som låter tankarna om hemförsäkring samsas med alla andra tonårsproblem...

Nu ska jag sätta på mig ansiktet och kläderna och sedan komma på vad jag ska systeryster ska ägna dagen åt! Ciao.

Inga kommentarer: