onsdag 6 augusti 2008

Hädanefter ska mina krafter läggas på min karriär

Gårdagens inlägg kan ha blivit lite osammanhängande, felstavade - ja, inte vet jag (orkar inte läsa igenom de för att kolla) - men jag var som sagt lite ur gängorna. Jag tänkte i alla fall på en sak igår, är det verkligen den energi jag lägger på mitt nuvarande jobb värt det? Det må låta otacksamt och oansvarsfullt, men låt mig förklara. Jag trivs väldigt bra på Shell, samtidigt som det är något jag gör för att tjäna pengar, inte något jag vill arbeta med i framtiden. Och min defination av karriär bygger på att man gör det man verkligen brinner för och vill göra, inte i de pengar jobbet genererar. Så bättre vore väl egentligen att jag brände ut mig på att försöka fantastiska texter, iställer för att vara helt knäckt bara för att få en hygglig lön i slutet av månaden.

Om exakt två veckor börjar dock nollningen och den första september drar studierna med målet att bli världens bästa journalist igång. Ärligt talat hade jag hellre börjat jobba på en gång, men är högskola what it takes to be en fullfjädrad reporter gör jag det. Jag tror dessutom att det kan bli en rolig väg dit!

(Det här inlägget blev kanske inte så mycket mer att hänga i julgranen, men jag skyller återigen på att sommarens evinnerliga jobb tröttat ut kropp, själ och hjärna.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Siktar hög(s)t - som vanligt... Om du nu inte blir "världens bästa journalist" så är du ändå VÄRLDENS BÄSTA ANNA! Glöm aldrig det :-) Kram