fredag 15 augusti 2008

Off duty - snart i alla fall!

Alldeles strax går jag på mitt sista arbetspass den här sommaren. Smaka på den - mitt sista arbetspass. Känns förjävligt skönt, under större delen av sommaren har det känts som att slitet aldrig skulle ta slut. Så ikväll efter elva, när vi låst igen dörrarna och hunnit städa bort allt blir det till att fira. Men eftersom Simon, den jäkeln, har åkt ut till Arvsele för att fiska blir det till att fira själv. Jag har i alla fall ställt tre alkoläsk på kylning och planerat att ta med en film och en chipspåse hem från jobbet, så jag får det nog trevligt på egen hand! Tänk att få smälla i sig en chipspåse helt själv... Fast är det någon som känner för att joina min slut på arbetet-fest är ni självklart välkomna!

Idag har jag föresten upptäckt Carolina Gynnings blogg. Jag har suttit och plöjt igenom en massa av hennes inlägg, och fått skratta högt många gånger. Som t.ex. när hon skriver om vilken tjej hon skulle ligga med om hon var lesbisk och bl.a. väljer Victoria Silvstedt med motiveringen: "hon e rolig och har skitstora pattar". Haha, den tyckte jag var rolig i alla fall!

Föresten, jag bytte ut min bylinebild (som det så fint heter på bloggspråk) idag, eftersom att Lisa klagade på att jag såg så fyrkantig ut på den förra. Och det kan jag väl hålla med om, fyrkantig och flottig. Jag vet inte om den nya var så mycket bättre, men den får funka provisoriskt tills dess att jag orkar ödsla energi på min bloggdesign. Egentligen är jag mest bara intresserad av att få skriva...

Underbara Gynning - och hennes drömpök...

Inga kommentarer: