torsdag 14 augusti 2008

En riktig pissdag

Fan vad jag inte gillar den här dagen! Jag gick och la mig i någorlunda vettig tid igår kväll för att jag skulle orka mig upp vid nio imorse och hinna fixa en massa grejer inför flytten. När jag väl pallrat mig ner på stan - det var en ansträngning bara det - gick jag på banken för att sätta in skatteåterbäringen... och sen försvann all lust till att göra något mer! Jag gick ett varv på Åhléns för att kika efter grejer som jag behöver köpa in, men sen gav jag upp. Det är väl bara att inse: inte ens jag orkar ha tusen järn i elden och motivationen på topp varje dag. Jag får helt enkelt inse att i morgon är det en ny dag då jag får ta nya tag! Då är det dessutom min sista arbetsdag (tyvärr jobbar jag kväll...), vilket kanske hjälper till att höja humöret.

Inga kommentarer: