fredag 1 augusti 2008

Slutkörd

Fyfan vilket jobbigt arbetspass jag har haft i kväll! Pallyftar som krånglat, fulla 14-åringar som rökt inne på macken, saker som glömts bort och lett till att det tog lång tid att stänga... Inte blir saken bättre för att jag ska upp och öppna igen imorrn kl 7.30. Dessutom jobbar jag med chefen imorrn, vilket med all säkerhet kommer att innebära att jag jobbar mestadels själv - är man boss får man komma och gå som man vill.

Glömde i all hast att berätta att min underbara gårdag inte slutade för att jag kom hem till Lycksele igen. Då var det nämligen middag hos mamma som stod på schemat. Hennes nya karl och hans dotter käkade också där. Det var första gången vi träffades och dom var jättegulliga båda två. Förutom att stoppa mat i huvudet spelade vi en omgång Chicago som tog en och en halv timme, och diskuterade bra filmer vi har sett. Och att diskutera filmer, om de är av den kvalitativa sorten, är riktigt roligt ska ni veta! Dock avrundades kvällen med att jag och Lisa hyrde 27 dresses - kanske inte den mest intressanta filmen som gjorts. Men det roliga var att Simon sa innan att "bra, då kan jag sova till den" fast det hela slutade med att han var den som skrattade högst! Så killar, var inte rädd för att hyra romantiska komedier...

Avslutar kvällens bloggning med den här übergulliga kommentaren som jag fick häromdan på bloggen:

Anna, jag avundas sig enormt ska du veta och då har jag haft lärare hela livet som lovordat min svenska skrift. Hade jag varit redaktör på någon cool tidning hade jag anställt dig med hög lön på direkten.. Du behöver ingen journalistutbildning, du är redan grym.

Jag vet inte vem du är som skrivit dessa vackra ord, men tack i alla fall! Det värmde.

Inga kommentarer: