söndag 10 augusti 2008

Pinsamheter och piratfest

Igår var jag och Simon bjuden på fest - och inte vilken fest som helst utan piratparty. Det var dock oklart in i det sista om jag kunde fara, eftersom jag egentligen skulle jobba igår kväll och sen öppna imorse. Turligt nog hade jag en snäll arbetskompis som kunde byta pass med mig: tack Erik! :)

Så igår när jag kom hem från jobbet strax efter kl 16 blev det stressigt värre. Jag hade nämligen inte förberett någon klädsel eftersom jag inte fick veta om jag kunde fara förrän i torsdagskväll och därefter har jag haft fullt upp med jobb och grillning hos pappa (han och Monika bjöd på mat i fredagskväll, som jag och Simon fick tillaga). Men som någon sa igår - "tur att man har mycket piratkläder hemma i garderoben", haha. Min utstyrsel blev något som jag kallade "punkpirat", med trasiga jeansknickers (ja, jag vet att dom inte hade jeans under pirateran...) och svartvitrandiga leggins under. En sak hade däremot Simon hunnit fixa till mig under dan igår: nämligen en vit skjorta som han inhandlade på Kupan.

Idén med vit skjortan var att vi skulle skita ner de för att få till rätt look. Sagt och gjort: jag gick ut och satte mig i gruset nedanför huset för att fixa det. Medan jag satt där i full färd med att rulla våra skjortor i gruset, samtidigt som jag snackade med en katt som gjorde mig sällskap gled tre bilar upp bredvid mig på parkeringen. Jag satt kvar ändå och tänkte att dom inte skulle se vad det var för idiot som satt där och smutsade ner kläderna, eftersom jag hade ryggen vänd mot de och hade en huva som täckte bakskallen. Efter några sekunder skulle jag kolla efter om det gått in i en lägenhet, men när jag tittade upp märkte jag att en av killarna nu stod snett framför mig och kollade konstigt (undra varför?!). När jag fick ögonkontakt med honom hälsade han, jag mumlade ett "hej" och tog mina skjortor och gick fort därifrån... Lite pinsam situation, men samtidigt rätt roligt att lämna honom där med funderingar om vad fan jag pysslade med. Jag hade ju även lite tur där, att han inte drog upp mobiltelefonen och ringde psykakuten...

Festen, som ägde rum hos Jocke och Lina, var väl rätt rolig. Det var mest okänt - men trevligt - folk där, och jag vart riktigt imponerad över att alla ansträngt sig för att passa in på temat. Dock blev jag lite less på facebook-snacket och att vissa skulle analysera varje detalj på bilder som togs på de, men jag stod väl ut med det också. Roligast var ändå alla kommentarer vi fick när vi kom på Skogskåtan; de flesta blev glada när de fick se riktiga pirater!


If you ain't dirty, you ain't here to party!
Simon tycker själv att han var lik Johnny Depp, som Captain Jack Sparrow - vad tycker ni?
Krokdragning - en gren ni inte kommer få se i OS...

3 kommentarer:

Anonym sa...

smått lik ja! Sorry för jag inte svarade inatt, var så jävla trött så jag bara kastade telefonen i soffan och somnade om ;o

Anonym sa...

haha jag å johnny ;)

Anna sa...

Likheten är väl kanske den att både min älskling och Depp är två heta grabbar?! :) Sorry Robban för att vi ringde och väckte upp dig...