lördag 16 augusti 2008

Snart i en CD-hylla nära mig...

Nu vet jag vad mitt nästa skivköp ska bli - Backyard Babies senaste självbetitlade album. Jag läste recensionen i Expressen igår och det verkar båda gott; fyra getingar och bl.a. skriver Martin Carlsson att "melodierna draperas i en svart skrud. Här finns låtar som glittrar vemodigt, som hugger där det verkligen känns." Sounds good to me. Jag vet inte hur ni är, men när det gäller mina favoritartister känner jag att jag måste köpa originalskivan för att liksom supporta de fullt ut. Sedan är det även en viss känsla att köra in en vanlig, hederlig CD-skiva i spelaren. Måtte inte de bli helt utbytta mot digitala varianter...

Man kan ju även alltid hoppas på att skivan innehåller
många, fina bilder på Dregen och Nicke...


Inga kommentarer: