söndag 17 augusti 2008

I'm leaving today

Jag kan verkligen inte fatta det. Att idag är dagen då jag ska flytta! Än mer obegripligt blir det av att jag inte ens har börjat att packa mina saker, därför får vi väl se om vi ens tar oss iväg idag... Men jag ska försöka skynda mig, skulle vara skönt att ha i alla fall två dagar på sig att packa upp och fara på IKEA innan nollningen börjar.

Igår hade pappa en avskedsmiddag för mig; jag, han, Monika, Malin, Simon, Linus och Robban grillade. Det blev verkligen en salig blandning; både fisk (färsk sik), kött (fläskfilé) och fågel (kyckling) - men gott var det! Efter att vi fått i oss efterrätten som var blåbärspaj åkte kortleken fram. Ruter sju med poängräkning, chicago och plump avverkades under fyra (!) timmar och det var ett jäkla liv. Om den höga ljudnivån berodde på alkoholintaget eller el facto att vi är ett högljutt gäng lämnar jag osagt, men jag tror det var en blandning. Roligt var det i alla fall! Tina ramlade in senare på kvällen, och när festen hos pappa var slut drog vi hem till mig och parkerade oss med en film och en chipsskål i soffan. Någon lugn och ro fick vi däremot inte, eftersom grannen här under hade fest - om möjligt förde de en ännu jävligare liv än vad vi gjort hos pappa tidigare under kvällen. Jag tippade på att deras fest skulle få sitt slut genom att polisen kom på besök, men de verkade klara sig, otroligt nog. Och när deras party mynnade ut efter två lyckades jag även slumra till i soffan - fast det berodde mest på att filmen ("Crank") vi såg var så usel snarare än att det tystnade under oss.

Nej, nu ska jag börja fylla mina banankartonger. Vi ser ju om jag hinner blogga innan vi lämnar Lycksele, annars vette fan när nästa gång blir - jag har nämligen inte köpt en dator ännu... Men ni får ha det så gott så hörs vi!

I'm on my way...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med flytten :) Det måste kännas riktigt spännande!

Anonym sa...

Lycka till med flytten :) Det måste kännas riktigt spännande!

Anonym sa...

Ja det var en riktigt jävla kul kväll faktiskt :) Lycka till med haparanda inköpen nu då ;) vi lär ju höras!