fredag 1 augusti 2008

Som barn på nytt

Det blir långt mellan gångerna jag bloggar just nu - med finvädret minskar suget efter att sitta i en varm lägenhet framför en dataskärm. Istället har jag bott på stranden den senaste veckan, och bara växlat mellan bikinin och arbetskläderna. Men igår slapp jag i alla fall shellskjortan, då jag hade min lediga dag. Och inte nog med att jag var ledig igår och slapp tänka på allt vad korvar och trasiga kylrum heter - jag hade en underbar dag!

Jag och VD styrde Audin (igår fick det blir VD's 100: 90n hade nog inte pallat grusvägen med alla dess gupp och ojämnheter) mot Sandra i Granträskliden redan kl 10. Det är egentligen rätt konstigt att jag aldrig har varit hemma hos henne, trots att vi gått två år i samma klass... Men igår blev de
t äntligen av alltså! Vi hade verkligen skitroligt: först for vi ner till Granträsket för att bada, medhavande en gigantisk fikakorg. Tyvärr blev det mulet redan efter någon timme och det kändes som att det skulle börja regna, så vi for tillbaka till Sandra igen. Där lyste däremot solen och vi dukade upp fika på gräsmattan och njöt av solen. Efter ett tag blev det för varmt och plötsligt fick vi en snilleblixt att vi skulle ta till samma svalkningsmetod som man hade när man var liten - nämligen vattenspridaren! Om någon hade sett oss där ute i vischan (förutom Sandras farmor och syster) skulle de nog ha trott att vi blivit galna (ännu galnare?) - tre tjejer iklädda bikini, hoppandes och skrattandes genom en iskall vattenspridare... Galet roligt var det i alla fall! Därefter följde pallning av jordgubbar, några turer på gungerna, vinbärskartskrig och ett besök i lagården, som hyste logi åt fyra höns och en ungtjur. Han var trevlig att hälsa på - jag älskar ju kor om någon missat det - men han vart dock lite rädd när fotoblixten smällde av. Jag dokumenterade nämligen hela dagen, och klart att den sötingen var tvungen att få vara med på ett kort...

T.o.m. hemresan var rolig, jag och VD hade allsång/allskrål (VD stod för det förstnämda, jag för det senare) till Foo Fighters och Alicia Keys och satte våra bristande kunskaper i beatboxing på prov. En perfekt avrundning på en av sommarens i särklass roligaste dagar!


Bästa brudarna!
Vilken goding (bokstavligt talat, eftersom han snart slutar på ett matbord)!

Söta VD!

Inga kommentarer: